Bizonyára minden diákot, pedagógust, de természetesen szülőket is foglalkoztatnak olyan kérdések, melyekre még a rendkívüli digitális tanrend bevezetése óta nem, vagy csak részben kaptunk választ.
Ezeket szeretném most összegyűjteni, illetve a meglévő hivatalos döntéseket, tervezeteket megosztani.
1.Lesz-e kompetenciamérés, idegennyelvi mérés májusban?
Az országos mérések-értékelések a 2019/20. tanévben elmaradnak. (forrás: Oktatási Hivatal)
https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/GYIK
2. Mi lesz az érettségi vizsgákkal?
Erre még nincs pontos rendelet, de több lehetőség is felmerült a döntéshozók számára:
https://eduline.hu/erettsegi_felveteli/20200326_mi_lesz_az_erettsegivel
3. Hogyan lehet megszervezni az osztályozóvizsgákat?
https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/GYIK
Az osztályozóvizsgákat az iskolák a tantermen kívüli, digitális munkarend megfelelő adaptálásával tudják lebonyolítani. Ez azt jelenti, hogy a helyben preferált módon a személyes megjelenést nem feltétlenül igénylő számonkérési és értékelési forma (pl. videokonferencia, de akár projektmunka, írásos beszámoló) alkalmazása javasolt. Tekintettel arra, hogy egy időpontban egy tanulót és legfeljebb 2-3 pedagógust érint, a vizsgáztatás nem minősül az iskolaépület oktatási célú használatának, így indokolt esetben egy személyes találkozó, konzultáció az intézményben is lebonyolítható. (forrás: Oktatási Hivatal) |
4. Lesz-e idén ballagás ?
Ez talán a legnehezebben megválaszolható kérdés. Terveink szerint mindenképpen szeretnénk elköszönni végzős diákjainktól, de azt, hogy erre mikor kerülhet sor, sajnos még nem tudjuk. Egy biztos, megszervezzük számukra a méltó búcsúztatást, ha kell, akár nyáron is!
5. Mi lesz az osztálykirándulásokkal?
Sajnos a kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel az osztálykirándulásokat legkorábban az őszi időszakban fogjuk megszervezni.
6. Hogyan kell kezelni a hiányzásokat, hogyan működik a digitális napló?
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának válasza szerint „az iskolai hiányzás nem értelmezhető, mivel a tanulók tantermen kívüli, digitális munkarendben vesznek részt”. A napló és digiális napló kezelése azonban nem változik, mivel az intézmények a tantervi követelményeknek megfelelő valamennyi tantárgyból biztosítják a folyamatos oktatást, ezáltal az órákat a digitális naplóban rögzítik, ugyanúgy, mint máskor – írja az Emmi.
https://eduline.hu/kozoktatas/20200325_tavoktatas_hianyzas
Azzal egészíteném ki intézményünk vonatkozásában, hogy az osztályok számára a kijelölt konzultációs órák idején minden diák „online-jelenléte”, illetve a kiadott feladat elvégzése és visszaküldése igazolja az óra teljesítését.
Minden szaktanár folyamatosan köteles könyvelni a KRÉTÁ-ban, ott is jelezve az órai anyagot és a házi feladatokat!!
7. Hogyan szerezhetnek a tanulók osztályzatot?
A beszámoltatás módja lehet pl. beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt-kezelő rendszert is, amely rögzíti, hogy a tanuló mikor, honnan töltötte ki azt. Ezek a dokumentumok, tesztek osztályozhatók. Hogyha az infrastruktúra megfelelő (kamera, mikrofon), élő szóbeli feleltetést is lebonyolíthatnak. Az ajánlás erre is kitér. |
https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/GYIK
További fontos információkkal, rendeletekkel folyamatosan jelentkezünk!!
Taffrener Ingrid
igazgató