December 12-én reggel iskolánk 21 diákja elindult a Parlamentbe, hogy az Országgyűlési Múzeum által szervezett Demokráciajáték 96. ülésnapján képviselje iskolánkat. A felkészülés és a vitanap során a diákok „játszva” megtanulják a magyar törvényalkotás folyamatát, fejlesztik vitakultúrájukat, és megtapasztalják a konszenzusra törekvés nehézségeit és fontosságát, téve mindezt többek között az Országház főrendiházi üléstermében.
Az izgalmas szerepjátékban négy iskola 20-20 diákja egy-egy parlamenti frakciót jelenít meg és egy törvényjavaslatot tárgyal meg a vitanapon. A zafférys diákok a Téli Menedék Fórum szociálisan érzékeny képviselőiként vizsgálták a koalíciós partnerük által benyújtott törvényjavaslatot az elektronikai eszközök etikus gyártásáról és kereskedelméről. Feldolgoztak sok háttéranyagot erről a rendkívül aktuális, fontos és egyben igen összetett kérdésről, érveket hoztak fel a javaslat mellett és ellen, módosító indítványokat nyújtottak be, megszületett a vezérszónoki beszéd is, hogy aztán az ülésnapon képviselni tudják eszméjüket, álláspontjukat és választóikat 😊.
Köszönjük a diákok lelkes munkáját 😊:
A legdemokratikusabb frakcióvezetőknek: Demeter Dominiknak és Teller Szabolcsnak
A legmeggyőzőbb vezérszónoknak: Tóth Boglárkának
A legmegbízhatóbb jegyzőnek: Fónád Noéminak
A legkiegyensúlyozottabb bizottsági elnöknek: Szepesi Noéminak
A zavarba nem hozható szóvivőknek: Szepesi Noémi és Krajnyik Balázsnak
További a külügyi, népjóléti, gazdasági és igazságügyi szakértőknek: Asztalos Petrának, Bajkai Lottinak, Csonka Bítiának, Keczkó Norinának, Kiss Fábiánnak, Koós Ádámnak, Lobog Csobánnak, Nagy Bulcsúnak, Nagy Eszternek, Nemes Rékának, Pántya Máté Györgynek, Paska Boglárkának, Spielmann Ferencnek, Szanda Milánnak és Tóth Anna Lídiának 😊
Demeter Dominik, frakcióvezető-helyettes úr beszámolója a Demokráciajátékról:
Iskolánk részt vett a Budapesten szervezett Demokráciajáték című szerepjátékon, amelyen 20 diákból álló frakcióként képviseltük intézményünket.
Nagy örömmel vágtunk bele a munkába, amelyen egy törvényjavaslatról kellett kialakítani saját álláspontunkat. Közben nagyon sok új dolgot tanulhattunk. Bővebben megismerkedhettünk az ideológiákkal, a jelenlegi gazdaság jellemzőivel, illetve hogy milyen egy törvénymódosítást végrehajtani a gyakorlatban.
Végül több hetes előkészület után eljött a nagy nap: elmentünk az Országház épületébe, ahol egy nagyszerű idegenvezetésen vehettünk részt, amelynek során nagyon sok új dolgot megtudhattunk az Országházzal kapcsolatban. Majd következett az érdemi munka: beültünk a főrendiházi ülésterembe, ahol a plenáris ülésen további 3 frakcióval (iskolával) vitathattuk meg egymással az álláspontunkat. Részt vettünk bizottsági üléseken is, így a játék során bepillantást nyerhettünk a törvényalkotás folyamatába.
Nagyon értékes tapasztalatokra tettünk szert ezen a különleges programon, amit nagyon szépen köszönünk Pusztai Melinda tanárnőnek.