Az álom, mely álmodni késztet: Egy szív, mely a „farkasokat” „bárányokká” változtatja (Sztrenna 2024)

Látogatás válaszúti testvériskolánkba – élő

2014.04.09.

NYERGESÚJFALUI DIÁKOK ERDÉLYI, VÁLASZÚTI KIRÁNDULÁSA
2014. ÁPRILIS 9-12.
ÉLŐ BESZÁMOLÓ

A Szalézi-Irinyi Középiskola évek óta kapcsolatot ápol a Kallós Zoltán Alapítvány szórvány-magyar kollégiumával, amit a 2011-ben megkötött testvérintézményi megállapodás is megerősített.

Iskolánk diákjai évek óta karácsonyi csomaggal kedveskednek a válaszúti gyermekeknek, a Határtalanul! pályázatok kapcsán az erdélyi körutak alkalmával több osztályunk is megismerhette már Válaszutat,a magyarság mentő missziót, a csodálatos Múzeumot, Kallós Zoltánt, de diákjaink bekapcsolódtak a nyári táboroztatásba is. Az animátorok két nyáron Péliföldszentkereszten segítettek a több mint 40 kisgyermek számára önfeledt, örömteli pillanatokat szerezni. A lelkes segítőket, akkor 2 évvel ezelőtt, válaszúti jutalomkirándulással ajándékoztuk meg.

Tavaly pedig animátoraink tartottak rendhagyó „animátorképzést” a válaszúti „öregdiákoknak”. Most a képzésben részt vett animátorok egy része, valamint a kisanimátorok és a diákönkormányzat vezetői, összesen 15-en vesznek részt Válaszúton az „iskola másként” programon, ismerkednek meg nem csak a diákokkal, elevenítik fel korábbi ismeretségeiket, de az újak is bepillantást nyerhetnek ebbe a „csodába”.

Nem titkolt szándékunk, hogy az intézményeink közötti kapcsolat mélyítői és továbbépítői lesznek.

Napi élményeikről részletes, képes beszámolót adunk majd közre.

Lux Ambrus

igazgató

Az újabb bejegyzések az oldal alján jelennek meg!

ELSŐ NAP

Reggel 7 órakor indultunk el Nyergesújfaluról. A határ átlépése után első állomásunk Nagyváradon volt, ahol megtekintettük a székesegyházat. Innét elmentünk a Király-hágóhoz, ahol a gyönyörű kilátást a szakadó eső ellenére is megcsodálhattuk. Csucsa felé vettük az irányt, itt megnéztük az Ady-múzeumot, valamint egy ortodox templomot is megcsodálhattunk. Mielőtt Válaszútra értünk, néhány kolozsvári nevezetességet is megnéztünk a naplementében, többek között a Házsongárdi temetőt, főteret, illetve a Farkas utcai templomot Szent György szobrával.

Késő este érkeztünk Válaszútra, ahol meleg vacsorával és óriási szeretettel fogadtak minket.

MÁSODIK NAP

A mai napot Válaszúton töltöttük, betekinthettünk az itteni foglalkozásokba. Ezen a héten az „Iskola másképp” elnevezésű projekt zajlott. Négy csoportban vettünk részt a foglalkozásokon, pl. ének-néptánc-népi játékok, rajz és Activity. A finom ebéd után elmentünk Boncidára,ahol megnéztük a Bánffy család felújítás alatt álló kastélyát, valamint egy közel 900 éves református templomot. Élményekkel gazdagon értünk vissza Válaszútra, ahol „Szalézi játékestet” tartottunk a bentlakó diákoknak, ebben a válaszúti animátorok is közreműködtek. Az est végén megajándékoztuk vendéglátóinkat és a gyerekeket.

HARMADIK NAP

Reggeli előtt elbúcsúztunk a válaszúti diákoktól, akik ebéd után indultak haza. Mi a finom reggeli után útra keltünk, és miután Kolozsváron felvettük idegenvezetőnket, elmentünk a Tordai hasadékhoz. Nem is hittük, hogy ilyen gyönyörű látvány fogad minket. Túránkat az eső is nehezítette, a szurdok meglehetősen csúszott és néhol igen veszélyesnek bizonyult. Mindezek ellenére csodálatos élményben volt részünk, kellemesen elfáradtunk. Következő állomásunk a tordai sóbánya volt. Itt sok érdekes dolgot tudtunk meg a bányászatról és a bánya történetéről. Ezek után kipróbálhattuk az itt található óriáskereket, mini golfot, bowlingot, meglestük a csónakázótavat. Fáradtan, éhesen, de élményekben gazdagon értünk haza Válaszútra. Vacsora előtt megnéztük még a Kallós Múzeumot, amely nagyon érdekes volt, hiszen Zoli bácsi több évtizeden át bővítette gyűjteményét, amelyen keresztül betekinthettünk Erdély néprajzi emlékeibe. Az estet egy jó hangulatú, csapatépítő activityvel zártuk.

NEGYEDIK NAP

Reggeli után búcsút vettünk vendéglátóinktól, Gyöngyi nénitől és Zoli bácsitól, majd útra keltünk. Megnéztük Bánnfyhunyadon a református templomot, valamint Kőrösfőn lehetőségünk nyílt nézelődni, ajándékot venni a vásárban. Az utazás és a találkozás a válaszúti testvérintézményünk tanulóival óriási élmény volt. Nagyon reméljük, hogy a közeljövőben viszontláthatjuk őket. Köszönjük tanárainknak, Ingrid tanárnőnek, Claudius atyának és Wencz tanár úrnak, hogy elkísértek bennünket az útra. Külön köszönet sofőreinknek, Claudius atyának, Wencz tanár úrnak, akik a négy nap alatt több, mint 1000 km-t vezettek.

Legfrissebb hírek

Ideiglenes felvételi sorrend 2024

Örömmel tájékoztatjuk, hogy az ideiglenes felvételi névsor már elérhető. Kérjük, tekintse meg a listát, hogy megtudja, mely diákoknak van lehetőségük

Anne Frank kiállítás – időpontfoglalás

Kedves Látogatóink! Örömmel jelentjük be, hogy a várt Anne Frank kiállítás online időpontfoglaló felülete elkészült. A kiállítás április 16-tól május 3-ig látogatható,

Március havi ebédbefizetés

IDEJE:   2024. március 4-5. (730-1500 óráig). HELYE:   Gazdasági iroda Teljes árú ebéd: 900 Ft/nap Kedvezményes árú ebéd: 450 Ft/nap PÓTBEFIZETÉS:   2024. március