Kérdések, amik foglalkoztatnak bennünket

Kérdések, amik foglalkoztatnak bennünket

Bizonyára minden diákot, pedagógust, de természetesen szülőket is foglalkoztatnak olyan kérdések, melyekre még a rendkívüli digitális tanrend bevezetése óta nem, vagy csak részben kaptunk választ.

Ezeket szeretném most  összegyűjteni, illetve a meglévő hivatalos döntéseket, tervezeteket megosztani.

1.Lesz-e kompetenciamérés, idegennyelvi mérés májusban?

Az országos mérések-értékelések a 2019/20. tanévben elmaradnak. (forrás: Oktatási Hivatal)

https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/GYIK

2. Mi lesz az érettségi vizsgákkal?

Erre még nincs pontos rendelet, de több lehetőség is felmerült a döntéshozók számára:

https://eduline.hu/erettsegi_felveteli/20200326_mi_lesz_az_erettsegivel

3. Hogyan lehet megszervezni az osztályozóvizsgákat?

https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/GYIK

Az osztályozóvizsgákat az iskolák a tantermen kívüli, digitális munkarend megfelelő adaptálásával tudják lebonyolítani. Ez azt jelenti, hogy a helyben preferált módon a személyes megjelenést nem feltétlenül igénylő számonkérési és értékelési forma (pl. videokonferencia, de akár projektmunka, írásos beszámoló) alkalmazása javasolt. Tekintettel arra, hogy egy időpontban egy tanulót és legfeljebb 2-3 pedagógust érint, a vizsgáztatás nem minősül az iskolaépület oktatási célú használatának, így indokolt esetben egy személyes találkozó, konzultáció az intézményben is lebonyolítható. (forrás: Oktatási Hivatal)

4. Lesz-e idén ballagás ?

Ez talán a legnehezebben megválaszolható kérdés. Terveink szerint mindenképpen szeretnénk elköszönni végzős diákjainktól, de azt, hogy erre mikor kerülhet sor, sajnos még nem tudjuk. Egy biztos, megszervezzük számukra a méltó búcsúztatást, ha kell, akár nyáron is!

5. Mi lesz az osztálykirándulásokkal?

Sajnos a kialakult veszélyhelyzetre való tekintettel az osztálykirándulásokat legkorábban az őszi időszakban fogjuk megszervezni.

6. Hogyan kell kezelni a hiányzásokat, hogyan működik a digitális napló?

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának válasza szerint “az iskolai hiányzás nem értelmezhető, mivel a tanulók tantermen kívüli, digitális munkarendben vesznek részt”. A napló és digiális napló kezelése azonban nem változik, mivel az intézmények a tantervi követelményeknek megfelelő valamennyi tantárgyból biztosítják a folyamatos oktatást, ezáltal az órákat a digitális naplóban rögzítik, ugyanúgy, mint máskor – írja az Emmi.

https://eduline.hu/kozoktatas/20200325_tavoktatas_hianyzas

Azzal egészíteném ki intézményünk vonatkozásában, hogy az osztályok számára a kijelölt konzultációs órák idején minden diák “online-jelenléte”, illetve a kiadott feladat elvégzése és visszaküldése igazolja az óra teljesítését.

Minden szaktanár folyamatosan köteles könyvelni a KRÉTÁ-ban, ott is jelezve az órai anyagot és a házi feladatokat!!

7. Hogyan szerezhetnek a tanulók osztályzatot?

A beszámoltatás módja lehet pl. beadandó dolgozat, prezentáció vagy videós beszámoló, de használhatnak valamilyen teszt-kezelő rendszert is, amely rögzíti, hogy a tanuló mikor, honnan töltötte ki azt. Ezek a dokumentumok, tesztek osztályozhatók. Hogyha az infrastruktúra megfelelő (kamera, mikrofon), élő szóbeli feleltetést is lebonyolíthatnak. Az ajánlás erre is kitér.

https://www.oktatas.hu/kozneveles/ajanlas_tantermen_kivuli_digitalis_munkarendhez/GYIK

 

További fontos információkkal, rendeletekkel folyamatosan jelentkezünk!!

 

Taffrener Ingrid

igazgató